söndag 16 december

Har varit dåligt med bloggandet några dagar. Vi har haft datakrångel och internet har legat nere långa stunder sen i torsdags. I fredags var även fasta telefonen "död". Den kom igång i går morse.
 
Fredagen började inget vidare. Peter hade jour på brandkåren så jag skulle lämna barnen 6.30 innan jobbet. Sätter fast dom och ska starta bilen(chevan), heldöd. Batteriet har lyckats dragit ur. Blir lite trassel, först tänkte jag gå ner och lämna barnen och ta bussen in men vi väntade till 7 när Peter gick av sitt pass så fick han skjutsa först mig och sen lämna barnen. Peter satte batteriet på laddning direkt vid 6.30 så han fick igång bilen när han lämnat oss och tog Chevan till jobbet och laddar vidare där.
Nu sitter ett nytt batteri i bilen.
Jag fick lifta med Anneli hem efter jobbet och kunde ta Toyotan vid hämtning.
 
Vid 17 klädde vi på oss ytterkläderna och gick iväg för att titta på Storviks ridande lucia. Fint tåg som tjejerna i byn ordnat själva. Det växer för varje år.
 
Senare på kvällen började jag känna av en häl när jag gick och ju längre kvällen led desto ondare fick jag. Vaknade mitt i natten och det pulserade och bultade i foten så jag höll på att bli tokig. Efter att ha tagit värktablett, lindat foten och lagt den i högläge kunde jag somna efter att ha varit vaken 1 1/2 timme.
 
Sen upp tidigt och vinkade av Peter till jobbet och hålla Camilla sällskap. Vi pysslade på lite och plockade ur skåpet under hennes säng och tog bort allt löst eftersom de skulle komma och köpa den idag söndag.
Blev inte så mycket gjort som jag tänkt men den onda hälen satte stopp för det.
I halv 2 tiden skjutsade jag in barnen till farmor i Gävle.
 
Peter och jag var på Rockklassiker konserten i Sandviken med artister som Europe och Twisted Sister. Vi hade sällskap av Peters jobbarkompis och ett gäng andra Hoforsare.
Jag blev besviken på Europes framträdande, de var bättre 1986 och 2007 när jag såg dom. De spelade för mycket nya låtar för min smak.
Däremot Twisted Sister höll måttet och var riktigt bra.
 
Kom hem sent om sider efter att ha väntat på bussen som var 30 minuter sen.
Idag har vi bara slappat och de har varit och hämtat upp Camillas säng så nu ligger hon på madrass på golvet inatt, imorgon hoppas jag att vi får hem hennes nya säng.
Smärtan i hälen som gjort så gräsligt ont försvann i Göransson arena och där hoppas jag att den stannar.

Kommentera här: