Målning

Här hinner man knappt vara vid datorn nu.
Fick hem en skylift i fredags morse så nu är det operation husmålning som gäller. Som tur är så är det bara gavlarna att fixa till. Peter målade ju långsidorna förra sommaren men gavlarna är för höga att fixa med bara stege.
Peter är den som får dra det tyngsta lasset med skrapning och målning. Själv springer jag som en jojo hit och dit och jagar barna och sköter markservicen. Något drag med skrapan har jag hunnit och idag har jag iaf målat någon timme när barnen gick och lade sig. Balanserade på stege som vi lagt över källartrappen när jag målade under fönstren har jag gjort. Är riktigt imponerad av mig själv som vågade. Är grymt höjdrädd i vanliga fall men kände att jag måste dra mitt strå till stacken jag med.

Åkte faktiskt med skyliften upp till vindsfönstret i lördags. Otäckt var det men ger jag det lite tid så kan jag nog vänja mig. Ska kanske ta en liten åktur imorgon. Är det någon som vill följa med?

På onsdag em eller tors fm så måste vi lämna tillbaka liften. Har vi tur får vi tillbaka den till helgen så vi blir klar med målningen.

I fredags var jag och barnen till Malmjärn och badade. Malin och Sara var oxå där med sina barn så vi hade trevligt på stranden. Synd att det blåste så mycket men det var iaf varmt i vattnet.

Kommentera här: