Lördag 29 november

Tar nya tag med skrivandet igen. 
 
Har varit galet trött i veckan och har blivit förhoppningsvis imun mot pepparkaksdegs suget. I onsdags åt jag för mycket deg och brända pepparkakor på rätt tom mage vilket resulterade i ett illamående och en trötthet utan dess like. Ville knappt se åt degen när barnen ville baka det sista igår och något sug efter de nygräddade kakorna fanns inte.
 
Men veckans höjdpunkt kom igår. Jag och Gunilla fick äntligen åka in till Folkets Hus i Sandviken och se på mina favoriter John Lindberg Trio.  Vi satt med Sandvik och bordet var placerat på dangolvet så man satt nära scenen. Lite synd att de spelade under maten, hade velat dansat mera till dem.
Martins fru väntar barn vilken dag som helst så Chris hoppade in istället och skötte jobbet med bravur.
 
De hade Stefan Nykvist som gästartist. Hade ingen koll på honom innan men vilket energiknippe han var. Riktigt lyckopiller. Självklart måste jag ju fotas med "mina killar" efteråt.
 
På Facebook fick jag en välbehövlig utskällning av Åke. Han var en klippa i Periodisk Fasta gruppen jag är med i och han kunde verkligen ge oss en puff vid behov. Nu har jag tagit tag i maten och imorgon blir det träning igen.
Tänker äta enligt 16:8 och ta hjälp av matdagboken i början för att kunna räkna kalorier så jag inte överäter.
 

Kommentera här: