söndag 29maj

Mors dag idag. Är det nån som tror jag blev uppvaktad? Nej kunde väl tro det. Så länge det är Peter som sköter uppvaktningar så blir det inga. Inte ens födelsedagar kan han bemöda sig att köpa något åt mig på.

Imorse var jag uppe med tuppen och bakade. Både Naanbröd och jordnötsrutor. Vi var bjudna till grannarna Per och Lena på deras traditionella förningsfrukost. Vi var ett 30 tal som slöt upp under äppelträden i deras trädgård och alla hade olika slags ätbart med sig. Jordnötsrutorna blev en succé som vanligt och många ville ha receptet på dom. Naanbröden gick också åt, själv han jag inte med att få något men de sa att de var goda så jag får väl tro det då.

Nu ikväll har jag varit och grejat med hagen igen. Det tar sin lilla tid att kolla över hagen. I veckan ska vi stängsla en stor åker där hästarna har lite att äta. Pelle skulle hjälpa oss med traktor att sätta ner stolpen tack o lov, det brukar gå skapligt fort då.

Kommentarer:

1 Linda:

Vad är naanbröd?

Jordnötsrutorna verkar himla poppis de!;-)

2 lill-syrran:

Tjohoo!

nu är vi hemma igen, men tyvärr verkar molly ha fått med sig ngn turkisk-magbakterie hem,, ska till doktorn och kolla upp det om en stund.

Jahaja dåligt med morsdagsfirande.. blev inget vidare firande för min del på min födelsedag på semestern heller... :( eller jo en överrasknings-JÄTTE-drink på en restaurang från våra vänner som vi käkade middag med men ingen frukost på säng´å inge paket.. :(

men på morsdag här hemma drog gubbe å ungar iväg å fixade blomma och choklad:)

kram på er!!

Kommentera här: