söndag 27 oktober

Var ju på kryssning fredag till lördag så det blev inget bloggande då. 
Jag jobbade i fredags som vanligt och åkte hem och packade det sista och fixade med familjen. Åkte in till Gävle och lämnade barnen hos Gun Britt innan vi traskade ner till bussen.
 
När vi skulle kliva på bussen fanns vi inte med i listan men eftersom jag hade bokningsbekräftelsen med så löste det sig ändå. Hade varit snopet att bli kvar hemma.
Sen flöt det på med resan ner och att checka in på båten. Vi hade hytt med fönster vilket var trevligt eftersom lördagen till största delen spenderades softande i hytten.
 
Vi hade reserverat bord på Grill House och det var vi glada för. Buffékön ringlade sig förbi vår restaurang medan vi fick plats direkt och inte var det någon trängsel heller. Maten var god och med bra service.
Vid borden bara en bit ifrån oss satt Anton Körberg, Cloffe, Jonas och Heavy från Rockklassiker.
 
Vi började med att lyssna på Sister Sin, vilka överraskade oss båda med att vara riktigt bra. 
SAxon levererade som väntat. Vi stod nära och såg bra, jag såg nog snäppet bättre än Peter som stod bakom en pelare som han behövde kika förbi för att se något. Jag stod på andra sidan pelaren.
Viktors favoritlåt (Wheels of Steel)  körde de på slutet, den filmade jag i drygt 3 minuter innan det blev fullt på minneskortet i telefonen.
 
När de var klara gick vi och la oss. Jag var ganska trött då vid 1.30 på natten, klev ju upp 5 på fredag morgon.
 
Lördagen blev en lugn dag då vi bara softade i hytten, kikade lite på tv och kollade på öar och fartyg vi åkte förbi. Vädret var grått och trist så vi var inte sugna på att ge oss ut på däck.
Vi kom till Stockholm 18.15 och resan hem med buss tog ca 2 timmar. 
Vid 21.30 satt vi i vår bil med två hostande barn som hade haft det bra med farmor. De hade både varit på jympa på Friskis och Svettis och debuterat på bio med att se Alfons Åberg.
 
Idag skulle de ha ridit ikapp de gånger vi missat men med vår vanliga otur blev de så hostiga att vi skippade den idag.
Känner mig som en skurk mot mina arbetskamrater som får slita på jobbet måndag och tisdag när jag vabbar. Peter ska på utbildning i 2 veckor så han kan inte vara hemma under den tiden.
 
 

Kommentarer:

1 Gun Britt Sjödin:

Låter som en toppenkryssning. Alltid bra med fönster på hytten.

Kommentera här: