Onsdag 27 november

Hemma idag med. 
 
Nu strykte vi gardinerna innan vi satte upp dem. Ja inte Camillas då. Hon hade så stökigt på sitt rum att jag inte kom åt fönstret. När hon väl fått undan sakerna så hade jag inte tid att byta åt henne, jag skulle iväg på möte.
 
Har packat ihop en påse med kläder åt en 3 årig flicka som behöver lite kläder. Jag har gått med i Matkassen som innebär att man kan ansöka om att man behöver ex kläder åt barn eller mat.  Där kan man även anmäla sig som givare vilket jag gjort. De har en grupp på facebook där de aktuella fallen kommer upp och igår var det en ensamstående mamma med 3årig dotter i Storvik som behövde hjälp.
Jag anmälde mig att hjälpa till där och fick namn och nummer till mamman. Vi kom överrens om att jag skulle plocka ihop en påse och komma med den imorgon efter jobbet.
 
Tycker att det är det minsta jag kan göra till en medmänniska som ber om hjälp, nästa gång kan det vara min tur.
 
http://matkassen.info/
 
Matkassen

Kommentera här: