Måndag 11 november

Idag var det bara jag och Viktor som åkte på ridningen. Camilla har ju varit hemma och kurerat sig idag så då fick hon inte gå ut.
Viktor fick Ronja idag och maken till lerig häst var länge sen jag träffade på. Efter en del jobb så var hon acceptabelt ren. Det var bara Viktor och Ebba som red idag så allt gick mycket fortare att bli klar med. Efter att vi utrustats med reflexer gav vi oss ut efter vägen där barnen fick öva på styrning, start och stopp.
Ronja blev plötsligt rädd för något så Viktor tappade balansen, ramlade baklänges och låg på hästryggen innan han tillslut damp ner på rygg på vägen. Själv hade jag för klumpiga handskar för att fånga upp honom. Nu gick det bra men han slog i armbågen lite och blev självklart riktigt rädd. Ville inte rida mer utan vi gick tillbaka.
Tillbaka vid stallet gick vi ner på ridbanan och där fick vi upp Viktor på hästryggen igen. Jag höll i Viktor och Johanna ledde Ronja. Vi berömde honom för hans mod att sitta upp igen och tog ett varv runt banan innan vi klev av och gick in och borstade av ronja.
 
Synd att jag har dåligt med tid och att Årsunda ligger en bit bort.Johanna hade både fjording och islänning hon behövde hjälp att rida.
 
Innan vi åkte hem var vi in på Konsum och köpte rulltårta, spraygrädde och strössel för när man ramlat av hästryggen så ska man bjuda på tårta. 
 

Kommentarer:

1 Lillasyster:

Sötaste, tappraste skrutten :)
Å tårtkalas!! :)

Kommentera här: