Söndag 9 november

Blev lite tid till bloggande i helgen.
 
Jag och Peter hade en händelserik helg. Vi tog SGS bussen ner till Stockholm. Allt flöt på men när vi gick på Hornsgatan hörde vi ett väsen utan dess like, mitt i Stockholm kommer det två stora stridsvagnar. De dundrar förbi och vi går in på Mc Donalds och äter. 
När vi nästan ätit klart ringer min mobil och det är en kvinna som undrar om vi fått fel väska på bussen. Hon hade öppnat det hon trodde var sin väska hittat en Saxon tröja. De hade skyndat tillbaka till bussen och eftersom det var vår granne Per som körde hade han snabbt lurat ut att det var vi som fått fel.
Efter lite krångel och lite skratt fick vi igen vår väska.
 
Lördag morgon vaknar jag med världens huvudvärk, typiskt för när jag är barnledig, men efter lite Ipren och frukost och lite mer vila var jag redo att ge mig ut på storstan. Vi strosade på Söder och hittade några skivbutiker så Peter fick lite nya skivor.
 
Lunchen åt vi på ett ställe som heter Meatball. Gissa vad som serverades där, jo just meatballs. Jag tog oxköttbullar och Peter rådjursköttbullar. Riktigt gott var det och ägaren var en glad och trevlig prick som fick alla gäster att känna sig välkommen. Peter drack ett öl från Libanon som hette 961. Mycket smak av timjan men det passade bra till maten.
 
På kvällen var det dags för helgens höjdpunkt. Saxon på Munchenbryggeriet. De levererade som vanligt och bjöd på en kanonkonsert som vanligt. Vi stod inte många meter från scenen så vi såg riktigt bra.
Skid Row var sådär, de få låtar vi hann höra.
 
Vi tog tunnelbanan tillbaka och när vi skulle gå in på t-centralen så gick larmet att den skulle utrymmas. Vi gick näst och tog en annan väg till cityterminalen men där gick också larmet. Det var bara att gå en vända på stan medan vi väntade på att bussen skulle gå hem. Tydligen var det ett elfel som gjorde att larmet gick. Allt gick lugnt och sansat till, fanns ingen tillstymmelse till panik någonstans.
 
Tyvärr har jag inga bilder att infoga just nu. Skriver på plattan och har inte rätta inställningarna på den. Lyckades tydligen få igång en uppdatering av datorn.
 
 

Kommentera här: