Söndag 13 oktober

Lite känns det allt i rumpan efter ridturen igår. Tur att det bara var en kort vända jag var ut på. Men jag fick mersmak och hoppas det blir en ny vända i sadeln till helgen, kanske både fredag och lördag men det beror på om jag får låna häst och med barnvakt på fredag. Någon som vill låna två juveler efter 14 så hojta till :)
 
Idag har husvagnen fått gå i ide. Så nu är husvagnssäsongen officiellt över för vår del för 2013. Till sista april nästa år får den komma ut och andas frisk luft igen.
 
Idag har vi varit upp till syrran i Bergby och firat My som fyllt år. Det var först nu vi hade tid att träffas.
Viktor och Camilla fikade lite och sen drog alla barnen iväg på promenad i byn. Camilla var taggad och ville gå med hunden Foxy i koppel. Fördelen med en sån liten hund är just att hon fixar att gå med den själv utan att en vuxen behöver vara beredd att ta tag i kopplet.
 
Vi var och hälsade på hos Kenneths brorsa Mike och hans familj. De hade två jättekaniner Belgisk vädur eller något sånt hette rasen. Ett gäng höns och några vaktlar. Inne fanns en mus och det häftigaste var en liten boaorm. Jag och syrran höll i den, fast Lotta var lite skrajsen när den tittade på henne. Görhäftig tycker jag. Det är ju bara muskler i den lilla kroppen.
 
Tusen tack Lotta med familj för idag och för hunden och kläderna.
 
 

Kommentera här: