Måndag 18 november

Bakade pepparkakor med barnen när vi kom hem idag. Skulle behövt städa men det får bli en annan dag.
 
Måndag betyder ju ridning så vi hämtade upp Sussi och åkte iväg. Vi var först på plats som vanligt och fick våra hästar och borstade på. Efter en liten stund kom Ebba också.
Idag skulle vi rida på ridbanan ute. På väg dit började VIktor protestera och grina för det var för mörkt tyckte han men vi gick ner till banan men han vägrade rida. Vi gick runt lite med hans häst och efter en stund lyckades jag övertala honom om att iaf sitta på. Bara han kom upp och kände att han hade kontrollen så gick det bra, Han var nog lite sur också för han var väldigt bestämd på hästen Bettan som fogade i hans styrningar och skänklar. 
De fick skritta över bommar och ett hinder så de var stolta efteråt att de "hoppat".
Camilla kämpar på och tycker det är roligt. Hon är också duktig, tyvärr ser jag inte så mycket av vad hon gör eftersom jag behöver koncentera mig på VIktor.
 
Blev ingen träning idag. Barnen somnade så sent och Peter var på jobbet.
 
Foto: Här kommer bilden/svaret! =)Foto: Pingviner på gång! =) (Ett av mina favoritmotiv)

Kommentera här: