köpis

Idag har jag och Viktor varit till köpis. Inte ofta vi gör något själva så han fick hänga på idag när Camilla iaf skulle hålla sig lugn och helst vila lite så hon inte blir sämre igen. Febern är sågott som borta så det är bara att hålla tummarna att den gör det.

Jag hade bestämt med Sara att träffas innan hon började jobba så vi kikade lite på kläder och skor innan en fika och sen lite mer affärer. Kom hem med skor, klänning och linne till mig för 200:- ihop. Shorts och solbrillor åt Viktor. När jag handlade i sista butiken och hade lite bråttom att åka hemåt upptäckte jag att presentkorten jag hade på köpis har sista datum den 31/7 så det blir till att handla i helgen igen.

Igår kväll var jag ute på en kvällstur med Andy runt wall. Det var jätteskönt att komma ut en vända i lugn och ro i värmen. Men när jag red så kände jag att det verkligen är sista månaderna för honom nu. Inte bara att tänderna är dåliga, det känns att han börjar bli lite knackig. Han är inte halt men det har blivit värre i vänster fram som han snubblar till med. Han har haft så i många år men inte så tydigt som nu. Nu är det bara det värsta kvar som jag kommer att dra på- att boka tid.
Har även bestämmt mig för att inte skaffa ny häst än på ett tag. Om det inte trillar över mig någon lämplig.

Kommentera här: