Ljuva söndag

Idag har varit en bra dag. Fick sova ända till 8.20 imorse när Viktor vaknade. Iofs väckte han mig redan halv 6 men då var det bara att gå in i barnens rum och ta över honom till "min" säng så fortsatte vi sova.

Förmiddagen pyste vi på i lugn och ro. Efter mellanmålet tog vi tag i röjning av huset. Medan Peter tog tag i badrum, damsugning och skurning tog jag med barnen ut.

De hjälpte mig att hämta ved som jag sedan klöv/klyvde i vedklyven. Vette sjutton vad det heter, men ni vet vad jag menar :) Tiden gick fort när man har kul och faktiskt var det roligt och barnen är ju så duktiga på att hjälpa till när jag håller på.

Lite pulka och bob han vi med oxå innan det var dags att gå in och äta mat.

Som vanligt veckans höjdpunkt strax före läggdags med badning. Båda är som vilddjur i badet och de plaskar och stänker och skriker och skrattar.

Nu är det läggdags för oss vuxna så natti natti.

Kommentarer:

1 Lill-syrran:

ja ibland blir man förvånad över kidsens entusiasm när de får ngt "riktigt" jobb att göra :) Kul att göra ngt tillsammans,,fast det ibland är tråååkiga vardags-sysslorlor.

Idag är jag och trollan hemma, ingen av oss e riktigt hundra :( en dag i taget nu,,,bläh för sjukor!!!

Kram på er alla!!

2 Jennie Östman:

Lät som en underbar dag det där!

Kommentera här: