vägen klar

förra veckan blev då vägen klar. Iofs är det asfaltering kvar men det kan vi leva med ett tag. Bara vi kan köra med bil hela vägen till huset är vi nöjda.

Igår kväll gjorde vi klart med alla stolpar i två nya hagar. Nu väntar vi på att Pelle ska trycka ner stolpen och att tråd och isolatorer ska komma så vi får sätta de på plats.  Men det tyngsta o jobbigaste är fixat nu. Snart får hästarna komma till en stor o kuperad hage med en del gräs i.

Igår var jag och Sanna med barn till Köpis och gjorde av med lite skattepengar. Viktor fick nya jeans och skor, Camilla fick nya skor och själv fick jag trevligt sällskap. Camilla och Felix tog en liten hångelstund i kundvagnen innan vi åkte hem.

Fick i tisdags reda på att jag inte kommer att jobba kvar i Storvik utan kommer att få byta arbetsplats. Hoppas att det inte är alltför långt borta och att besked kommer idag. De skulle vara klar med placeringarna idag så jag går och väntar. Måste ju byta ut chevan och skaffa 2 nya bilstolar nu eftersom vi kommer att pendla båda två. Blir nog bra i slutändan.
Camilla och Viktor hamnar på samma avdelning första året vilket känns skönt. I tisdag gick de ut utan mig till personalen och barnen på gården på Bullerbyn, trygga ungar som jag hoppas kunna funka lika bra till hösten. Ska passa på i sommar och gå ner och hälsa på en del nu när vi vet vilka de kommer att gå hos.

Kommentarer:

1 Linda:

Vilken avdelning blir det för dem då?

2 Tessa:

sörgården som alla födda -08 och -09 ska gå. All personal på den avd är jag väl inte helnöjd med men det får väl gå.

Kommentera här: