Klart

Då är huset äntligen målat. Igår gjorde vi sista strykningen så nu är huset vitt och fint igen. Sista dagarna delade vi upp arbetet och körde 1 timme var. 
Till och med jag som är väldigt höjdrädd använde skyliften till att måla högst upp på huset. Förhoppningsvis så har min höjdrädsla blivit bättre så den inte begränsar mig lika mycket mer.

Pecke och Therese var hit i onsdags och hjälpte till med skrapning och målning. Tack för det. Saker går mycket fortare när man har sällskap och roligt under tiden. Mamma hade barnen ett par timmar på em så vi kunde vara 4 som arbetade på huset samtidigt.

I fredags var jag till Hanna på vinkväll. Eller jag drack ju inget eftersom vi skulle upp och jobba på huset men det fanns de som drack lite mer istället. Jag var ju tvungen att göra klart grundmålningen innan jag åkte så jag kom nog till Hanna vid 22.20. Var kvar till 1, då var det dags att åka hem o sussa nån timme innan barnen vaknade. Vi var samma gäng som träffades hos Malin på festen i april. Alltså jag, Malin, Sara, Hanna och Gunilla. Kul hade vi som vanligt när vi träffas.

I lördags målade vi på fram till 12 sen måste vi göra uppehåll för lunch och solen som låg på fasaden. Då passade jag och Camilla på att åka på loppis. Köpte en leksaksgräsklippare, 1 NAlle Puh film, 4 böcker och en leksaksgitarr för 45:-.

Resten av tiden har vi skrapat och målat, flera kvällar har vi jobbat till 11-12 på natten när barnen somnat.

Idag har Peter börjat jobba igen efter 3 veckors semester, snacka om tur med vädret. Knappt en droppe regn har det kommit under hela tiden. 
Barnen har under sista veckan vaknat vid 6 på mornarna men imorse när vi hade klocka på ringning ja då sov de då. Hon var efter 7 när Viktor vaknade och Camilla sov till 7.30.

Idag blir det storstäd här hemma efter att städningen inte har orkats med under måleriet då vi har sprungit ut och in med skorna på.

Kommentarer:

1 Lill-syrran:

Tänk vad skönt när ett sånt där projekt av den större sorten är klart :)

Vi har både staket och altan-bygge påbörjat, men blir inte mkt gjort i fin-vädret,, har mest latat oss på stranden.. Vi har gjort en tur till skara åxå och snart bär det av till åland ett par dygn :)

kanske borde vi försöka ses ngt innan jobbandet drar igång för dej åxå....?

Hörs/ses/kram!!!!

2 Tessa:

Du kan ju höra av dig när ni inte ska ut o fara. Jag är ju hemma för det mesta jag :)

Börjar inskolning den 9:e augusti.

Kommentera här: