lördag

Fick veta igår att de bara ger 2års garanti på pannan =(. Wiiks rör som installerade står lika frågande som oss då Baxi inte vill visa någon goodwill över huvud taget utan hänvisar till försäkringsbolaget. Man tycker ju att på en produkt som kostar över 35 000 borde det vara längre garanti. Wiiks har aldrig hört talas om någon panna i något märke som gått sönder så tidigt som efter bara 4 år. Så på måndag är det bara att kontakta försäkringsbolaget och hoppas på en snabb lösning. Kan ju säga som så att någon mer BAXI produkt kommer inte in i detta huset mer.
Kan ju säga att Wiiks har varit mycket hjälpsamma och är lika förtvivlade som oss i frågan så dom hyser vi inget agg mot.

Igår kväll började barnen hosta som sjutton igen. Har varit friska 1 vecka den här gången, men de har ingen feber så vi får hoppas att det bara är hosta de fått.

Mitt sår på benet läker bra. Gjorde ont när jag rörde mig eller vid såret dagen efter men inget annars. Nu känns det bara ibland, men vackert är det inte.

I onsdags var jag till kyrkan på julpyssel med andra mammor från öppna förskolan. Som vanligt var det väldigt trevligt med mycket snack och liten verkstad. Gjorde ett halsband av en färdig stomme, detta tog mig 2,5 timme att göra. Hade jag suttit själv hade det nog tagit 30 minuter.

Kommentarer:

1 Gun Britt Sjödin:

Vilket jäkla företag. Så där stora dyra saker brukar det minsann vara längre garanti på. Baxi verkar inte var nåt företag att köpa från.

2 Gun Britt Sjödin:

Undrar var min kommentar tagit vägen.

Hur som helst köp inget mer från Baxi. Verkar ju vara en riktigt dålig panna. Borde hålla längre är 4 år. Gun Britt

3 Gun Britt Sjödin:

Nu gäller det lotto. Nästa period kostar 502,40 för dig och Peter.

Vi har vunnit totalt 63 kr den här perioden. Hoppas på bättre tur.

Kommentera här: