sjukt

Jaha vi han med nästan en hel vecka på arbete/dagis innan vi blev sjuka. Jag har rosslat och snorat hela veckan men är bättre nu. Natten till fredag vaknade Viktor och var varm. Det var bara att hålla sig hemma från jobbet  med honom. Vet inte vad det var men han var risig i kistan och jätteklängig hela dagen. Igår var han bra igen men Camilla började hosta och snora.
Camilla är risig idag och har sovit bra mycket på fm men ser piggare ut nu. Ialla fall imorgon blir hon hemma sen får vi se hur det blir.

Annars har veckan som gått flutit på bra. Barnen har verkligen fungerat på dagis och inte alls varit ledsna nån gång under dagen. I torsdags både hämtade och lämnade jag barnen. Viktor grinade när jag lämnade honom till fröken men han hade slutat när jag kom fram till "vinkfönstret" så det var skönt. Annars är ju han en liten mammagris.

Jag trivs verkligen bra på mitt nya jobb. Är en i gänget fast jag är ny och troligen inte blir kvar länge men mina åsikter räknas ändå och de frågar mig vad jag tycker. Lagom långt att åka är det också.

Igår slog jag på stort och bakade. Smulpajsmuffins med blåbär. De ni. Goda var de också, har några kvar som vi kan smaska på.

Kommentarer:

1 Jennie:

Skönt att det fungerar bra med barnen! Det lät inte alls dumt det där med blåbärsmuffins!

2 Lill-syrran:

Tjo ho!! Skönt att höra att det rullar på med barnen på dagis,, tråkigt bara med alla baciller!!! Trollan har ju varit rejält utsatt hela förskoletiden och nu har det slagit till igen,,, hemma några dagar i veckan som var, men ska gå imorgon igen. snor, feber och massor av hosta,, inte kul :( Krya på dina små.

Kram på er!!

3 Lill-syrran:

Här är det sjukstuga IGEN!!! faan,, det bara tar om hela tiden det här skiten :( Imåndags var vi alla fit for fight, sedan åkte my "dit" på halsont och öronvärk på tisdagmorgon, molly fick hosta å snor på onsdagen, jag å gubben är riktigt risiga sedan torsdags,,,,, blääähh!!

Nu blir det te, honung, halstabletter å vitaminer hela helgen!!!

Hoppas ni hållit er frisak och att det "rullar på" på jobb, vardagsliv å dagis,, kram på er!!

Kommentera här: