Mycket nu

Är mycket nu när man börjat jobba igen.
Förra veckan var ju barnen hemma mån-tisdag och var sjuka. Onsdag var de tillbaka igen och var pigga även om de var snoriga.
Dagarna flyter på när man jobbar så att blogga orkar jag inte och det känns inte som man har något att skriva om.

Onsdag efter jobb och dagis så åkte jag och barnen till Sandviken och letade efter en tröja åt Peter men hittade ingen som vi ville ha. Passade även på att åka ut o kika på Peters jobb med barnen.

Sen tors- fre jobbade jag sent så då var det hem o äta o sova som gällde nästan. De han med en stunds leka också.

I lördags hade vi mycket för oss. Jag  och Camilla drog in till köpis direkt på morgonen efter frukost. Vi gick i affärer och fikade lite och gick lite mer i affärer. Jättemysigt hade vi med en mor/dotterdag. Vi köpte en tröja på HM åt Peter och en fin klänning med tyll åt Camilla. 
Hemma igen provade Camilla klänningen och fick snurra och visa upp sig. När hon provat klart ville Viktor prova klänningen och det var klart att han fick det. Direkt han fått på klänningen körde han igång och snurra och snurra och snurra. 
Sen var det dags att åka till Hanna på våffelfest. Jättetrevligt hade vi och fick goda våfflor och fikabröd. Vi var 5 mammor och 9 barn.

Efter det var det bara att stressa hem och fixa det sista hemma innan det var dags att ge sig iväg på kräftfest. Barnens farmor Gunbritt kom och var barnvakt. Tur vi ha föräldrar som ställer upp vid behov.
Vi hade roligt på festen och skrattade och sjöng mycket. De hade ordnat tipspromenad och delat upp oss i tvåmannalag. Jag och Magnus vann ju så klart efter en utslagsfråga. Andra året i rad jag är i final nu. Jag fick en fin ryggsäck och ståltermos som ABB sponsrat. 
Jag mådde bra på söndagen den här gången iaf. 

Söndag kväll blev Camilla dålig igen med feber. Igår var det planeringsdag så Peter var ledig ändå från jobbet och idag börjar han sent. Mamma är barnvakt nu på em eftersom jag ska ha avdelningsmöte efter jobbet. 
Imorgon är det min tur att vabba igen. 

Kommentarer:

1 Anonym:

åååååååh :( jäkla baciller!!!!!

kram å krya på er,,

2 Lill-syrran:

määääh förra inlägget är ju från mej,,, varför står int de rå???...

3 Tessa:

Förstod att det var du. De har varit pigga o feberfria idag men får en dag hemma till med mig o vila upp sig så får jag åka till jobbet på torsdag o vila upp mig :)

Kommentera här: