Kryssningen

Äntligen orkar jag skriva efter kryssningen.
Inte för att jag varit dålig men sent hem på lördagen och sen har jag börjat arbeta igen.

Kryssningen var skönt att komma iväg på. Vi åkte buss ner och utanför Valbo öppnade jag första alkoläsken av 2 på resan ned.  Tog en jädra tid att komma till Stockholm åkte 11 från Sandviken och va i Sthlm 15. Vi gjorde längre stopp i Tierp och i Gryttjom. Åt en supergod hamburgare på en krog innan båtresan.

Vi åkte ju med Gunilla o Håkan som vi känner sen förut men även med deras vänner Micke och Irene, Lotta och Hasse. Väldans trevligt hade vi iaf med mycket skratt. Tyckte inte att jag drack så mycket men tillräckligt för att bli liggande hela lördagen tydligen. Drack dåligt med vatten på fredagen så det var nog det som var felet.

Hytten vi bokat var en lyxhytt och det var jag glad för. Vi hade dubbelsäng och tv så jag kunde slappa bra på lördagen. Peter gick med de andra och käkade lunch så han fick i sig något. Själv åt jag en banan innan jag klev på bussen vid halv fyra,där åt jag lite salta pinnar.

Tillbaka i Sandviken skulle Gunillas pappa hämta oss. Han kom parkerade bilen och sen ville inte bilen starta mer. Gunillas dotter fick ta deras andra bil och hämta oss så efter lite krångel kom vi hem.
Barnen hade haft det jättebra med farmor och de sov när vi kom hem men Camilla vaknade till och kom och mös i soffan en stund.

Igår började jag jobba igen efter att ha varit hemma i 2,5 år med mina knodd. Peter lämnade barnen och det gick lika bra som det gjorde under inskolningen. Viktor grinade iofs när han åkte men det gick över fort och sen var det full rulle. Inte var det nån jättebrådska att åka hem heller när jag kom.

På jobbet trivs jag jättebra. Är verkligen roligt folk som arbetar där. Blev en i gänget direkt även om jag bara blir där nån månad. Hoppas att jag får vara kvar länge där.

Hade veterinär ute idag som kollade Andys tänder. Det såg bättre ut än räknat med tanke på hans ålder(24 år).

Kommentera här: